Wegen

Wegen

In de Randstad is de bevolkingsdichtheid in Nederland het grootst, waardoor dichtheid aan wegen in en om dit gedeelte van het land hoog is. Dit sterk verstedelijkte gebied resulteert tevens in een grote hoeveelheid objecten op en in de ondergrond, waardoor er creatief met de bestaande ruimte in de ondergrond omgegaan dient te worden. En aangezien de ondergrond in het westen van Nederland bovendien bestaat uit dikke lagen slappe klei en veen, is het oplossen van een fileknelpunt of het opwaarderen van bestaande wegen een extra uitdagende aangelegenheid. Bovendien eisen opdrachtgevers als Rijkswaterstaat, Provincies en Gemeentes steeds vaker dat een project in zo kort mogelijke tijd wordt gerealiseerd met zo min mogelijke hinder voor de omgeving.

Engineering op een slappe bodem inclusief een grote dichtheid aan bestaande objecten boven en in de ondergrond in een zo kort mogelijke tijd vraagt flexibele, visionaire ontwerpers die kunnen putten uit een schat aan ervaring.

 

  • Arthe Civil & Structure kan met trots melden dat het reeds vele jaren betrokken is bij een breed spectrum van complexe geotechnische ontwerpen voor een groot aantal wegenbouwprojecten, zowel snelwegen als provinciale wegen. Wij zijn bij deze projecten bovendien in diverse fases betrokken geweest: van haalbaarheidsanalyses, de engineering, tot aan de uitvoeringsbegeleiding.
  • Arthe Civil & Structure heeft de totaalvisie dat engineering altijd beter en efficiënter kan: de huidige tijdsgeest vraagt immers een andere manier van ontwerpen dat 10 jaar geleden. Doordat de interne bedrijfsstructuur betrokken en transparant is, kan hierop direct worden ingespeeld. Hierdoor hebben wij bewezen dat Arthe immer hoogwaardige geotechnische ontwerpen levert.

 

De ondergrond is de basis

Arthe Civil & Structure heeft de filosofie dat de ondergrond immer ingenieursgeologisch benaderd dient te worden. Dit houdt in dat er vanaf het begin van het ontwerpproces begrepen wordt waarom de ondergrond op een bepaalde manier is afgezet: waarom bevindt een bepaalde laag klei, zand of veen zich op die specifieke diepte. Hierdoor kunnen onze grondmodellen als hoogwaardig beschouwd worden.